En tidig morgon

Klockan är 06.

Jag måste gå upp för jag ska till jobbet.. Det var länge sedan jag jobbade. Jag vart sjuk där ett tag, är för visso fortfarande sjuk, men inte så dålig.. och sen var jag ledig lite bara.. Men efter nästa helg kommer jag jobba järnet.. Inte för att jag vill jobba så mycket, men jag behöver verkligen pengarna.. Jag har sökt två lägenheter från roslagsbostäder men har tyvärr inte fått någon av dom. Vilket kanske är rätt så bra. Jag skulle verkligen vilja ha en egen lägenhet. Men jag vaknade idag med en sort sorg och deppa i mig. Jag sa tidigare till min bror att det nog alltid finns ett svar till varför man känner på ett viss sätt. Så jag tog tag i det när jag borsta tänderna och funderade över varför jag känner så här. Mina tankar blev att jag nog mest kände så här på grund av stress över pengar och praktik. Jag kommer tyvärr nog inte ha råd att göra praktik utomlands som det ser ut just nu. Och jag kan ju då meddela att det inte är det lättaste att hitta en praktikplats alls här i stockholms området, har skickat ut till vad det känns vara närmare 50 företag, men har bara fått svar från dom som inte kan ta emot någon, då kan man även fråga sig vad jag skriver för fel. Och låt oss säga så här, att göra praktik i Göteborg är som att göra praktik i England, man behöver ändå ungefär samma sorts pengar, till hyra ect. Den andra orsaken är nog att det inte är så jätte bra mellan mig och Kim och det susar lite i säven.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0