Paris- det tusen städer där vinden står still

Min slutsats om Paris är att den är så stor att tusen städer kan få plats där i. Dom har 14 olika metrolinjer,  vilket gör det omöjligt att ta sig till en plats utan att behöva gå emellan linjer eller byta minst två gånger.

Så fort man går på tunnelbanan känner mig sig smutsig, luften är tillochmed annorlunda och vinden står still, vilket gör vädret odrägligt varmt.
Det är som det är en ”Berlinmur” runt hela Paris vilket gör det vindstilla.

Jag kan helt ärligt säga att Paris  inte är min favoritstad. Det finns ett sägande att man antingen älskar eller hatar Paris. Om detta skulle vara sanning, kanske jag skulle bli tvingad att säga hatar, för Paris var verkligen inte min stad.

Jag har alltid drömt om att åka till Paris med killen i mina drömmar, och kanske det skulle vara annorlunda, men jag tvivlar. Paris är inte lika romantiskt som på film. På film har man stämningsmusik, vilket inte hela Paris har. Jag vill inte förlova mig under Eiffeltornet, det är för det första ingen vacker plats och för det andra, inte heller särskillt romantiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0