Pengar problem

Jag får 60 euro i veckan, som oftast tar slut på en helg. 600 kronor är enligt mig ganska mycket pengar. När jag bodde i Sverige spenderade jag aldrig 600 kronor på en vecka och verkligen inte på en helg.

Jag måste skärpa mig och lära mig att vara rädd om de 60 euro jag får på en vecka så jag kan spara dom pengar jag har för att spara.

Sedan jag har kommit hit har jag gjort av med SÅÅÅ mycket av mina sparpengar. Som har tagit iaf en sommar att spara ihop. Jag kan verkligen inte förstå att jag har spenderat så mycket pengar. Men nog vet jag vad pengarna har spenderats på.

Först och främst har mina sparpengar gått till tunellbanekort, internett, kläder, resa till Bologna där vi festade järnet och bodde på hotell samt shoppade kläder och mat.  Sen har en del pengar gått till middag på restauranger och drinkar på apertivor.

Men nu har jag fått nog. Inte bara på alkoholen och festandet, vilket—Kan jag säga dig--- är så roligt!!

Men när jag var i Sverige då kunde jag minsann gå ut, dansa järnet utan en mängd gift i kroppen. Men då stannade jag heller inte upp till 7 på morgonen varje gång. Förresten vill jag juh gå ner i vikt. Så det vita giftet (sockret är det jag pekar på) och alkoholen är inte direkt någon hjälp på vägen inte för att jag tycker att jag har gått upp särskilt mycket sedan jag kom hit.. Förhoppningsvis ser jag rätt, det är juh heller ingen här som kan säga hur det ser ut på den fronten då alla mina vänner är nya vänner..

 

60 euro är endå  7,5 euro per dag, vilket jag tycker är rätt mycket pengar.. Hmm.. måste ta och kolla upp min ekonomi.. Kolla upp mina helger..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0