Fredag

Idag är det markand i Alanya, Vår taxi chafför körde hit oss. Det var mest frukt. Väldigt billig frukt om jag så må säga..
Vi träffade lite hundar i en djuraffär precis intill marknaden. Jag fick hålla i en liten bejby mopps, SÅ SÖT!!! och en annan som nog var en bagle eller nåt sånt. Vekade inte riktigt som dom som hade dom visste vad det var för sorter, för det var en tjej där som frågade hur stora dom blev och då hade han sagt att dt var en bulldog så hon trode att den skulle bli stor och så kom jag där med mitt mopps-- "Å lilla söta moppsen, jo då jag tror minsan att det är en mopps, å va du är söt!" så då böt han och sa att det var en mops och den bara blev liten (för det blir dom juh). Och den andra hunden fick vara en chihuahua.. hihi. Matthias frågade om det var en chihuahua och dom sa ja. och vi kolade på vrandra och sa jasså, det  var juh en konstig chihuahua (brorsan har nämligen en hemma). Sen träffade vi lite sköldpaddor på väg mot affärerna.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0