Ikea, biltema, och Bauhouse på 45 minuter...

Ikea, Biltema och Bauhouse på 45 minuter, klarar man det?
Innan dess ska jag ta mig en tur till systembolaget också.. ska köpa upp mig på en del vinsorter..
Jag och tjejerna ska ha lite vinkväll innan vi drar till festen på Onsdag, hoppas den blir kul och att det kommer va vackert väder för annars kommer jag frysa ihjäl..
Har juh bara 45 minuter för annars hinner jag inte till jobbet, jobbigt värre.. stressar hela dagen för att komma till jobbet, det låter inte alltför kul..

Mamma har tjatat nu i eveighet om att flytta..
"Vad skulle ni säga om vi sålde huset" osv.
Jasså nu passar det å flytta när jag har gjort om mitt rum och köpt möbler för 25 000:-..
Visst det är ett stort hus och nu har vi juh ett rum över när brorsan flyttade..
Men hur ska jag kunna vänja mig vid å bo i lägenhet, och vad ska vi göra av alla mina saker..?
I vinter när jag har tänkt å dra utomlands så blir juh mamma ensam, å då kan man juh säga at hon lever dyrt, om hon ska ha huset alldelles själv..
Jaja, jag vet inte vad vi ska göra.. Får väl se hur allt blir..
Mormor är på och vill att vi ska bli grannar med hennes kompisar.. ååh, jätte kul..
Jag vill egentligen inte flytta.. ingen trädgård att sola i på morgonen, trångt med grannar som ska kolla när man grillar, ja om man ens får grilla i lägenheter..

Man kan inte spela hög musik och ha kompisar hemma, för då stör man grannområdet..
Visst jag brukar inte spela hög musik, men jag hade minnsan tänkt börja med det nu när jag fick det stora rummet och det rummet där det faktist får plats folk i..
Åh jag hatar å flytta, så har jag precis släpat upp alla saker å satt ihop dom, så är det väl inte mer än dags att mecka isär dom igen..
Nej mamma, jag tänker inte skaffa en lägenhet bara för att mina saker ska få plats, för jag ska flytta utomlands, leva livet och plugga..
Sen ja sen då kan jag flytta..

Nej ursch, men jag antar att det kanske är verkligheten.. bläääää!
men varför nu, när JAG har köpt tapeter och grejs till rummet, ska jag behöva göra allt engång till, då hade jag lika gärna kunnat stanna i USA, för det var minnsan lika jobbigt som det här..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0