Weekend a france

Den här helgen var jag till frankrike och hälsade på familjen jag ska bo hos nästa "år". Jag flyttar dit den 26 Augusti.. Jag har busy år.. Jag kommer endast hinna vara hemma 3 dagar efter spanine för att sedan flyga till Frankrike.. Undra om jag kanske ska packa innan jag åker till spanien, jag vet inte. Det är juh en månad innan men den månaden är jag juh inte hemma så jag vet inte.

Familjen var trevlig. Det känns alltid lite jobbigt i början. Jag känner även lite press eftersom jag vill lära med franska men att jag även känner mig lite tvingad till att lära mig. Men det är väldigt bra att francoises sa att hon vill att jag ska lära mig, det är intte som här i Itlaien då familje vill att jag ska prata engelska, utan i frankrike vill dom verkligen att jag ska lära mig just deras språk..

Huset!! Jätte stort, med pool. Laurent, sa att jag ska få prova åka Baptist cross eftersom jag alltid har velat gjort det. Jag tror jag kommer trivas väldigt bra. Jag kommer ha tid på dagen att göra det jag vill dvs. plugga och gå till gymmet..
Det som är mina uppgifter där är att jag ska laga middag, handla mat, hämta barnen i skolan och skjutsa dom till olika aktiviteter och hjlpa till med läxor. Inga hushållsarbeten som här. Oxh så har man juh en bil, och man behöver inte betala bensin.
JA, det är en små stad, men jag gillar gräs och stillsamhet. plus att man inte behöver göra av med så mycket pengar. Här har jag juh gjort av med mina livsbesparingar då allt är så förskräckligt dyrt och manm inte får så mycket pengar..




Här är huset och med poolen när den är öppen. Den var stängd då jag var där då vädret var rätt uselt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0