Att få bort gravidmagen

Det var flera år sedan gravidmagen kom, men ändå har den stannat. Jag har provat, med mindre lyckade resultat, att äta var tredje timme, ta bort socker och mjöl från dieten, tränat på gym, äta två gånger om dagen  och gått långpromenader. Men ändå verkar den stanna för en längre visit.

Nu provar jag ett magte jag fick receptet på av mamma. Nog fick jag det för någon månad sedan, men lat-janina har varit framme. Men idag sov jag ända till 11.30 och då kände jag att det var för sent för att ha frukost och förtidigt att ha mitt dagsmål. Så då bestämde jag mig för att teet var det tid för.

Man tar bland annat
Blockkronsklöverkärnor
Ingefära
Koriander
Russin
och kokar i 15 min.
(skriver receptet senare, har det nere i köket).

 

 

Jag vet inte om det är för att ingefäran och de andra örterna får fart på ämnesomstättningen eller om det bara är ovanligt varmt idag, men jag kan säga er att detta te nog mer är gjort för en kall höst än en varm sommar. Men vad gör det, jag ska testa alla trix (relativt hälsosamma) för att få bort den.

Tror inte jag berättade för er. Men jag och Marine var på promend på Paris gator, en varm sommar dag. Vi gick in i ett café för att köpa lite dricka. Jag håller mig till vatten. När jag betalat och var påväg ut ur cafét. Lös kassörskan och log mot mig, sedan tog hon handen på sin mage och frågade mig lyckligt om jag väntade en bebis.

Vad ska man göra?? Som i alla andra länder svarade jag nej, skrattade och gick där ifrån. Detta är tredje landet främlingar frågar mig om jag är gravid. Sverige, Italien och Frankrike. Får se om jag får några kommentarer om magen under de 6 veckor jag är i Spanien.
Har även kommit fram till att nästa gång någon frågar ska jag svara ja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0