dag 3

DAG 3  FREDAG

Idag har det varit varmt, 26 grader vid 11 tiden då vi gick till det stora biblioteket, där var vi till till lunch, runt 13. Då hade Andrea bakat pizza, mumsigt  mumsigt!! Hemligheten är mozzarella ost. Det vet jag för jag var med och handlade ingredienserna igår. :P

Dagen har flygit förbi idag, jag har gjort mina sysslor, damsugit, strykigt och hängt tvätt.. Ja och så har jag tagit ur diskmaskinen två gånger, men jag och Alessandra hjälpts åt så det går så fort att man knappt hiner med. 

Andrea, jag och flickorna var inne i Milano idag också, Fröken Eleonora skulle till tandläkaren och Carolina behövde byta ett par byxor hon fick i present av Debora som var här igår. Träffade henne även idag då vi gick till alessandras föräldrar (som bor väldigt nära) för de firade deras bröllopsdag.

Debora bjöd på glass, på stället här nedanför huset.. mmm Så mumsigt!!! Jag älskar glassen här! Det finns inge bättre.

Hemlängtan börjar bli bättre, jag är väldigt säker på att det kommer bli bättre med tiden. Jag har även messat med några ”kompisar” idag, eller snarare eller jaa.. två stycken. Maria och Maja. Ska juh med Maria ut imorrn, det ska bli kul! Läskigt bara hur jag ska komma dit, ska ta bussen och vet inte riktigt vart jag ska gå av men hon berättar nog. Och så undrar jag hur vi kommer hem, eller ja jag.. :P

Maja ska jag förhoppningsvis träffa på Söndag. Får se.. :D

Haha! Fick även lön idag, 30 euro.. Alltid roligt mede pengar. Sparade dom i en liten korglåda jag har på min byrå.. :D Så har jag ifall att..

Åh alla är jätte snälla här.. Underbara! :D !

Och idag fick jag internet med, Tack Maria och Michele.. :D Får se om jag får det att funkar då.. :P


Kommentarer
Postat av: Linnea

Gud va kul att d funkar så bra!! gud va avundsjuk jag är, du kommer ha d toppen!! :D älskar dej gumman! puss o kram

2009-09-05 @ 14:12:32
Postat av: Sanna

Ha det så kul ikväll!!

2009-09-05 @ 19:44:13
URL: http://sannabakar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0