Dag 10 Fredag

Dag 10 Fredag

Ursch idag är en ledsam dag. Jag längtar hem. Jag känner mig så ensam här.. inte när jag är med familjen förstås eller har någon att prata med, utan när jag är själv, då känner jag mig väldigt ensam och ledsen. Jag vill bara gråta. Det finns ingen alls här i närheten (gång avstånd) som jag kan umgås med. Alla mina vänner bor inne i centrum. Alessandra vet iaf hur mycket jag vill ha tunnelbanekortet, så närsta vecka ska vi åka till Monza och fixa en ”fiscal code” till mig. Det är bra. Får jag den och tunnelbanekortet och kan hitta på saker varje dag. Tror jag att jag inte kommer känna mig lika ensam iaf.

 

Var ute med Shayna, Laura, hennes kille och Joakim. Skulle möta dom i Brera.. Saken var det att mina pengar tog slut precis när jag skulle gå. M, skit kul.. :P Men Joakim ringde upp mig sen.. Haha. Men det var inte nog med att pengarna tog slut, mitt batteri gjorde det också och jag hittade inte, för jag gick åt fel håll.. :P




Men snäll som Joakim var så gick han och mötte mig vid Doumo.. J Jag hade juh varit i Brera förut fast utan att jag hade vetat vart jag var.. =P Jag skulle behöva en Milano bok.. Måste köpa mig en..
Det var jätte trevligt. Vi tog en drink ”Sex on water” drack jag och Shayna, något som faktiskt inte riktigt är möjligt. Men det var rätt god. Lite stark, men man är juh i Italien.. Tungan blev blå me.. :D

Det blev dock en rätt lugn kväll, vi gick alla hem vid 00, jag skulle med tunnelbanan, eller ja det skulle hälften, Joakim skulle med ett tåg..



Kläderna jag hade på mig var en vit klänning ( som jag tyvärr råkade spilla chokladglass på, men ja ta det i blöt när jag kom hem, så försvann det), en svart kavaj jag fick låna av Alessandra och en svart väska.. Hon är snäll hon.. :D Jacka behövdes egentligen inte för det var jätte varmt, men det regnade för första gången jag har vart här.
Det började regna när vi (familjen) skulle åka iväg och äta pizza. Det var mumsigt.. J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0