Den vita duken

Modevärlden ändras drastiskt. Det vet vi alla. Och nu kommer nog den största trenden att komma. "Vacker utan spackel".
Smink kommer inte användas i den drastiska skalan som den brukar och nu finns längre inte den "perfekta kvinnan", heller inga ideal att uppnå (i denna trend).

Detta visade det första nummret av tidningen "Love" som var dededikerat "vår generations ikoner" där Beth Ditto sångaren i punkbandet "Gossip" posserade naken.

Men ELLE  har följt denna trend och gjort ett repotage med skådespelerskan Anne Parillaud där hon är med utan smik. Fotografen Peter Lindbergh som fotograferade repotaget sa till ELLE att " ett ansikte är som ett landskap. Ett landskap ska inte vara platt, då blir det dödligt tråkigt". Han pratar här om att ringarna under ögonen får man när man har älskat och att han tycker att det är vackert för det öppnar upp ansiktet. Han önsar att han kunde sminka dit dom på vissa människor.




Själv tycker jag inte om smink i stor skala, nog tycker jag att det är snyggt men har inte riktigt tålamodet att sminka mig med sotögon ect.
Även en "vacker utan spackel" trend medför smink. Fast i en naturligare skala, vilket även detta kan vara arbetsamt.
Men jag hoppas att trenden är här för att stanna.
Så kanske man kan få det självförtroende man behöver.

Kommentarer
Postat av: DAVID

sv haha yes ;)

2009-07-15 @ 20:57:56
URL: http://daevidsundgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0