Vart ska man ta vägen med livet, läs mina allternativ och hjälp mig..

Det är jobbigt men på samma sätt skönt att inte ha ett fast jobb. Men kan åka iväg, ut ivärlden och uppleva nya saker utan att känna att man är tvungen att åka tillbaka för att man har ett ansvar..
Men det är också tråkigt och jobbigt att inte ha något ansvar. Jag skulle vilja flytta utomlnads, lära mig ett nytt språk. Men jag vill skaffa mig en karriär och en pojkvän som jag sedan kan bli min man och blivande far till mina barn. För det som jag vill ha mest i hela världen är just en pojkvän, karriär och barn..

Men nu har jag inget utav det där och jag vill göra allt på en gång. så jag skulle gentligen vilja ha lite tips på vad jag ska ta mig till. Jag har fått en praktik plats som  jag verkligen vill ha. Men hur länge ska man stanna på denna underbara arbetsplats? ska man säga upp sig efter mars då det bara gått tre månader, eller ska man försöka få ha det så länge som möjligt. stanna hemma, försöka få ett jobb inom kläd branschen och ha praktiken kvar, lära sig dansa salsa, hänga med vänner och studera något språk på distans. Kankse franska som jag så länge velat lärt mig eller kanske italienska?
Eller ska man sluta på praktiken och ta upp au pair igen och åka till frankrike, paris eller milano italien,  lära sig spåket och sedan försöka komma in inom mode världen där ifrån? Jag vet inte vad som är bäst. Vad tycker ni att jag ska göra?


Idag har dagen gått segt. blev väckt av hem tjänsten först en gång vid halv åtta och sen halv tio, sen somnade jag om å vaknade halv 12 med väldens huvudvärk. sen gick dagen jätte segt och jag har inte gjort allt jag skulle göra.. det jag gjorde var att åka ner till centrum och handla grejer, sen gjorde jag små celofan påsar och torkade apelsinbitar i ugnen och stoppade ner dom och pepparkakorna i påsarna och knöt ett sidenband runt. Det blev fint.. jag äter ändå inte upp pepparkakorna så då kan jag lika bra ge bort dom tycker jag..
Imorrn är det praktik och kim kommer hem. ska välkommna honom hem, fast jag ska försöka radera honom ut mitt huvud. som sagt. han ska juh flytta till italien och han har en flickvän.. VARFÖR?!!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Om du verkligen vill jobba med mode och kläder så tror jag att din praktik kommer att hjälpa dig att få in foten. Du kanske inte behöver bestämma dig nu? Vänta någon månad och se hur praktiken känns och hur mycket ansvar du får där borta! (:

2008-12-08 @ 21:09:41
URL: http://szaanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0