Lipstick jungle

Candace bushnell, författaren till bla "Sex and the city" har även skrivit boken "Lipstick Jungle".

En bok som i helhet påminner mycket om "Sex and the city" då även denna utspelar sig i New York och handlar om ett tjejgäng med sprudlande karriärer.

Har ni sett serien, kan man anta att man vet vad boken handlar om.

Men det är inte riktigt sant.

Boken har i stora drag samma saker som serien då det utgår fram samma sak, men inte riktigt.

Jag blev väldigt förvånad när jag läste boken då jag inte kännde igen mig.

I boken har Nico O´Nielly en tonårs dotter och hennes man har inte någon affär men någon elev från hans universitets klass.

Wendy har ett lite mer annorlunda liv än i serien men för Victory är livet nästan det samma.

I helhet tycker jag boken var bra, ganska lång då den lite mer än 400 sidor och är väldigt hoppig från förr och nutid, vilket gör än förvirrad.

Men Candace får in bra repliker i boken och får en att små le, titt som tätt.

 

Något som Nico O´Nielly säger till sin dotter och något man ska fösöka leva efter är:

"-Putting yourself in positions to meet new challenges and not be afraid to do so. It´s what keeps life interesting and ultimatly makes you the best person you can be."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0