en ny bokmal

Jag har alltid älskat böcker. Jag köper ofta nya böcker och lägger dom sedan på hög. Jag läser dom inte särskillt mycket, tyvärr. Men under min tid här har jag läst en bok per månad kan man säga..

Jag har precis läst ut min femte bok och jag har precis fått upp en otroligt intresse för att läsa.

Ska jag vara ärlig, vilket jag oftast är, så har jag alltid varit en mer tv människa. Att ligga framför tv:n och bara kolla är så--- avslappnande.

Men tyvärr finns det så klart dåliga sidor med tv tittande.

Folk har alltid sagt att tv tittande äter upp din hjärna. Det kan iof vara sant på ett sätt. Man lär sig inte lika mycket som man gör när man läser eller gör andra saker. Och jag blir bara dum av att titta på tv.

Jo, visst jag lär mig nya ord på andra språk men inte lika mycket som jag faktiskt kanske skulle lärt mig om jag pluggade eller läste en bok.

Och det är så jag tror att det menas, man blir juh inte dummare av att titta på tv, iaf inte mer än vad man redan är. Men man lär sig heller inte så mycket nytt eller blir klokare..

Sedan jag har kommit hit finns det bara en sak jag ser på tv och det är Desperate housewives, då jag har hela boxen här. Italiensk tv suger.

Men jag tror att jag kommer sluta titta på tv helt snart (tar med mig boxen hem i april), för som sagt så blir jag bara dum av det.

Jag är inte hungrig, nej det kan jag inte medge, men endå så måste jag alltid ha något att knapra på när jag tittar på tv, det kan vara trallilini (små bröd) eller chips, ja ibland äter jag t om toast med prociotto och majonär, jätte mumsigt. Men inte så nyttigt. Så därför kommer jag spendera mer tid läsa. Både för att jag gillar det och för att det gör mig smalare. :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0