Epilepsi Kitten

Idag jobbade jag kväll med Jossan. Det var trevligt det. Något som var mindre trevligt var att hos en pansis, hon har en katt. Jätte liten bräcklig, tanig 20 årig kissekatt som har bla fel på höften, hör och ser dåligt (tydligen), men det som är värst var att idag fick den ett typ av anfall. Jag tog upp Johanna som katten heter, en jätte snabb stund då hon inte ville, efter några sekunder efter jag satt ner henne fick hon ett anfall. Bena låg i kors hon låg ner och skakade. Jag och Jossan fick en chock och visste inte vad vi skulle göra, vi trodde att katten skulle dö. Efter kanske typ en minut, var katten tillbaka i medvetandet och betedde sig som vanligt, smekte sig runt mina ben och spann, jätte mysig kisse.
Matten till Johanna sa att det kliade på henne och det var därför hon betedde sig så där, men jag och Jossan var säkra på att hon fick ett anfall. Hon borde tas till veterinären, kissen mår verkligen inte bra.
Äldre människor borde inte få ha djur, jag förstår att det är ensamt, men djuren måste också få lite livskvalitet, kan en äldre person knappt ta hand om sig själv ska personen heller inte ha någon som behöver bli omhändertagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0