Att tänka för mycket

Jag planerar mitt liv intensivt. Jag planerar fram till mina pensionärsår. Som jag skrev i ett annat inlägg som även är mina levnadsmotto är ALLT KAN DU FÅ. Och det kommer jag börja leva med mer nu. Jag vet en del om hälsa och ska från här och nu verkligen göra en livsförändring och leva med det som är bra för mig och strunta i det jag vet är dåligt för mig. Så klart att en drink ibland funkar.. Men relativt blir allt bra.

En livsförändring är en diet som lever livet ut. Ett träningsprogram värt att följa. Jag ska uppnå ett  riktigt normalt åldrande, utan att rutna.
Jag ska inte bara göra det fysikt utan även psykiskt. Jag började för ett tag sedan bota min svartsjuka då jag känner att den absolut inte gör någon nytta. Nu har juh inte jag någon pojkvän och det kanske är därför jag har fått insikt till det bättre. Att försöka vakta sin partner är det sämsta man kan göra, man behöver ge varandra space och lita på personen. Att vakta ändrar inget till det bättre, vill parnern vara otrogen kan du inte göra något åt det endå. Men varför skulle han det, han har juh valt att vara med DIG, och du är underbar!!

En tanke jag fick förmedlat till min uppmärksamhet i helgen var att göra allt man får infall för. Börja inte grubbla upp med what if.. Allt har en mening, något jag alltid har tänkt. Inte för att jag alltid vet vad meningen är, men med tiden kommer man nog på det.

Jag vill att när jag är gammal och tittar tillbaka på mitt liv vill jag minnas allt jag gjort och alla äventyr jag har gjort.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0