Dag 9

Dag 9 Torsdag

Oj va lugnt jag har det. ---

Mötte upp Maria på stationen efter Sest Rondo (där jag bor), den sista stationen. Vi åkte in till Milano och handlade diverse saker.. Jag skulle gå och köpa tunnelbanekort. Trode att det skulle vara som i Sverige, att man säger vad man vill ha och sen köpa det. Men icke då. Allt ska vara så kompicerat som möjligt. Man måste fylla i ett speciellt papper och ta med sig passfoton till kortet. Hel stört. Men det är inte det enda. Andrea slutade jobbet tidagre idag, vid 15 var han hemma idag. Så han hjälpte mig att fylla i det där jäkla pappret. Men då behöver man ha ett jäkla säkerhetsnummer el vad man ska kalla det. Typ som ett personnummer men endå inte. Och ett sånt har juh inte jag.. Jag blir galen på att allt ska vara så krångligt. Så nu könns det som att jag kommer vara fast här hela min tid. För det blir jäkligt dyrt att betala 30 kr varje gång man ska in och ut från Milano. Jag vill Också bo i centrum, så skulle  jag slippa det här.. Ursch det suger, jäkla Italien. Detta är inte mitt land, tror inte att jag kommer stanna efter mitt au pair år.

--- Så nu har andrea tagit med sig flickorna till ut och shoppat, jag fick följa med om jag ville. Men jag stannar kvar här. Det känns otroligt tråkigt kan jag medge. Att det är så lugnt. När man inte har något att göra. Det är då man känner hemlängtan.


Kommentarer
Postat av: Sanna

social security number? det är väl personnummret?

2009-09-11 @ 13:51:52
Postat av: Maria - f a s h i o n s t a r s ☆

det är nog samma säkerhetsnummer som för att köpa biljetter till fotbollen, helt sjukt!

2009-09-11 @ 13:53:32
URL: http://fashionstars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0