Dag 8

Dag 8 Onsdag

Fick värsta idéen. Att jag och Shayna kanske skulle dra till Genova över en weekend. Alessandra pratade om att havet bara var en timme bort med tåg. Och då sa hon att det var Genova. Tänkte kanske ta det på söndag men eftersom billjetten kostade 300 kr (inte så mycket, men mycket för en dag) så tänkte jag att vi kunde åka en weekend ist. Alessandra tyckte det var en jätte bra idé.. J

Shayna gillade också idéen men hon behövde se om hon behövde vara barnvakt.. Jobbigt, jag trodde hon var ledig på helgerna.. Jag håller tummarna att vi kan åka.. Medan det fortfarande är varmt.. J

Nu är klockan precis 22. Alessandra och Andrea kom hem kl 21 idag så jag fick fixa middag till mig och tjejerna. Det går jätte bra allt det här enså länge.. Men jag kom på att Joannas picnic är nästa helg och den vill juh vi gärna gå på. Fast jag tror att jag hellre åker till genova medan det fortfarande är varmt. Även fast  jag väldigt gärna skulle vilja gå på den där picnincen. Får se vad Shayna tycker.

Denna helg blev också ändrad. As bra för mig tycker jag. Jag ville juh verkligen följa med dom till landet och fira Alessandras föräldrars bröllopsdag. Så jag hade bestämt mig för att göra det istället för  att gå på marknaden som jag också verkligen ville gå på. Men nu kan jag göra båda.. :D För alessandras brorsa kunde inte komma på Lördagen så vi flyttade det till Söndagen. Det tycker vi är jätte bra, Nu kan jag få båda. :D

Idag har vart en rätt slö dag igen men lite snabbare. Jag har haft det bra iaf.. :D

Imorgon åker jag och Maria in till Milano. Jag ska köpa ett tunnelbanekort och så ska vi shoppa lite, blir jätte bra! :D  Hoppas verkligen att det inte är lång kö på metrostället. Det ligger inne vid Doumo, vi åker här ifrån klockan 10 så vi är inne 10.20-10.30 skulle jag timma på.. Skulle vara bäst att vara där så fort dom öppnade, men det blir jätte tidigt.. Maria vet om att jag ska köpa kortet och att det kan vara mycket folk, så hon är berädd.. :P

Sen blir det nog lugnt på kvällen, beror förståss på kortet och vad de andra gör.. Skulle juh träffa Rebecca men sen behövde hon vara barnvakt eller något sånt på kvällen. Ja vi får se. Tar dagen som den kommer. Så här mycket skulle jag ändå inte göra om jag var hemma känns det som..

Jag har det jätte bra! :D

WHAT!!? Kloxkan är bara 22 och jag är skit trött. Jag ska gå och sova nu jag.. hihi. Jag går alltid och lägger mig 22 här.  Vilket kanske inte är då bra eftersom vi äter middag runt 19.30-20 här.. Får se hur jag ser ut till jul om jag har gått upp, gått ner eller är det samma.

Igår kom Andrea hem med en tårta. Den hette Cheescake men det smakade inte alls som det. Mer som gräddtårta. Det var juh dör visso grädde och jordgubbar, så det är vad jag skulle kalla det. En bit igår och en idag. Jag vill ha mer!

Idag är det exakt en vecka sedan jag satte min fot här.. Det känns som längre, men på ett bra sett..

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0