Dag 4

Dag 4 Lördag

Jag har alltid tänkt mig att jag är en tjej som ska resa välden. Men idag känns det inte riktigt så. Jag har hemlängtan det är ett som är säkert. Idag kom min första tår.. Jag tackade för frukosten och var på väg upp till mitt rum då andrea sa att jag inte behöver tack för allting. Men det gör jag juh hemma så varför ska jag inte göra det här sa jag, då sa han ja men gör det om du vill det.. Och det var typ en droppe för mig. Då kännde jag verkligen hur mycket jag längtar hem.  Det är även jobbigt att se alla eller ja fotona jag har i mitt rum på min brorsa och talitha. Jag saknar dom så mycket. Mina vänner och min familj.

En liten grej blir så stor i den ensama världen. Nog vet jag att jag inte är ensam, och dom är juh jätte snälla.

Idag ska vi till polisstaionen för att anmäla att jag bor hos dom.. Nu måste jag borsta tänderna, ska gå nu..  dit.. :P

 

Nej blev inget speciellt hos polisen idag, eftersom jag är med i EU behöver inget speciellt göras.
Nu ska familjen ut och handla en massa saker. Jag bestämde mig för att vara kvar hemma, vet inte riktigt vad jag ska pyssla med, läsa en bok på balkongen kanske. Tråkigt nog så har vi skuggsida, men det är fortfarande varmt.. Mycket skönt! :D Är skönt att inte göra något heller.. Ska förstås klura ut vad jag ska ha på mig.. Blir nog min ”rare fashion” kjol..  Måste även komma ihåg kameran.. jag behöver verkligen en ny.. Min är så klumpig och si så där..
Åh ja, lyssna på musik ska jag även göra..

 

Nu har jag läst ett kapitell i ”Parfymen – en mördares historia”, den är bra—boken. Är snart klar med den dock, vilket är rätt skönt. Vill börja på en av mina engelska böcker jag har med mig.. ”3”..
Jag tog med mig fyra böcker, förutom min historia lärobok. Måste höra med mamma om jag har fått något brev från kommunen om när min kurs startar ect. Har juh inte läst Historia A och behöver det för att kunna söka till kursen jag vill gå. PR och Reklam på SU. Så ska läsa det på distans bara 25 % när jag är här. Sen ska jag juh plugga Italienska och göra de roliga sakerna som träna och träffa kompisar.. Sen ska jag juh jobba också.. =P

 

Jag åker till Maria och Monza runt 21, hon tyckte att det var en bra idé att komma den tiden. Skulle ta bussen, men eftersom det är så sent så ska Andrea skjutsa mig dit.. Dom tycker det är bäst så. Så det är juh skönt. Michele kommer skjutsa hem oss sen.. Snälla Michele.. :D

Jag sitter på balkongen nu, det är jätte skönt. Skulle gärna vilja gå till parken och sitta där och läsa, men det får bli en annan dag. Jag tycker det är skönt att bara vara hemma här och göra vad jag vill, bara chilla. Ska väl ta och börja sminka mig snart så jag har det klart. Inte för att det direkt är någon bråtska klockan är juh bara 17.28. WOW!! Klockan är 17.28 och det är skit varmt (härligt) och som sagt så sitter jag i skuggan.. haha

Det finns tydligen spindlar här som bits. Carolina hade blivit biten av en så hon hade som en bula på benet där den hade bitit henne.. så jag måste vara lite uppmärksam. Men dom är nog inga farliga.. :D

 




Det som väntar imorgon är, sova ut, förhoppningsvis (barnen kommer nog yla på morgonen då det vaknar, vilket de gör typ varje morgon, men normalt så vaknar jag när dom vaknar runt 8-8.30) ska juh ut imorgon så behöver min sömn. Sen vid 15 ska jag träffa Emma vid ”Il Duomo” vi ska shoppa lite och sen vid 18.30 tror jag det var är det ”apertivo” vilket tydlligen är en sorts buffé. Man köper en drink a´la 7 euro och sen får man maten, äta så mycket man vill.. hihi, hoppas det är någon god mat.
Jag trode att det var Emma som hade fixat det, men det var tydligen ”Partyamo” som anordnade det.. Hon sa det och sen såg jag det på deras hemsida. Så det blir rätt många där tror jag. Maja ska också dit. Skulle fråga Maria och Anna (hennes syster) om dom ville följa med. Anna skulle tydligen åka hem imorgon sa Emma så vi får väl se vad de svarar..

Det är väldigt mycket blondness i denna stad. Jag trode inte det skulle vara så många blonda människor med italienarna är otroligt blonda. Som grannen här mitt emot. Hon hänger ut sin tvätt nu, hon har blond hår uppstat i en tofs. Och deborah som jag träffade igår och som var här här om dagen hon är också blond.. Blont långt (tofs långt) hår.

 

Glass. Wow. Jag äter glass varje dag. Frågar dom om jag vill ha, så är det väl klart att man tackar ja. Men i helhet äter vi väldigt hälsosamt och bra. Hehe Jag längtar varje dag till frukosten. Då äter jag havremjölk med havregryn och kanel. En grov brödskiva (mycket grov) med en hallonmarmelad, en mugg the och en kaka. Dom äter ofta kaka till frukost. :/

 

Hm, såg nyss att det verkar som de längst ner inte har någon balkong, iaf inte åt det här hållet, för en tant (också blond) hänger ut sin tvätt genom fönstret. Underligt..

Nej nu ska jag måla mina tånaglar.. Ha just det, något roligt och smått äckligt som hände idag. Jag klippt tånaglarna över toaletten och min nagelklippare är rätt liten så svår att hålla i.
Plop sa det-- Jag tappade den i toaletten. Hihi. Som tur var så hade jag inte gått på den just då så, ja vad gör man.. urk, stoppar ner handen och tar upp den.. BLÄ!! Tvättade händerna med en massa tvål och saxen ockå för den delen.. hihi

Gud min rumpa är helt bortdomnad. Kanske ska stå upp ett tag till innan jag sätter mig ner igen. Ska sminka mig nu och måla naglarna som sagt.. :D

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0