Dag 13 Måndag

Dag 13 Måndag

Det känns verkligen som jag måste lära mig italienska nu så jag kan tacka för mig, mer än ”Grazie” och kunna vara med i konversationerna. Jag har vart här i snart två veckor så det är nog dags.

Idag började barnen i skolan. Så dagens tid har jag spenderat med Alessandra, vi var och lämnade barnen och sen åkte vi till Universitetet där hon skulle lämna in sitt arbete. Jag saknar lite att gå på Universitet faktiskt.. Får se vad jag gör när jag kommer hem, om 10 månader. :P
Millitären eller studera (beroende på om jag kommer in på något av det), sen var vi och handlade och tog fotografi till tunnelbanekortet. Så imorgon ska jag nog åka in och fixa kortet. Tyvärr så är det inte som i Sverige att när man köper månadskort så är det från det datumet man köper och en månad framåt. Utan här köper man för September och Oktober ect. Så jag får åka med veckokort nu de sista veckorna, en vecka kostar ca 100 kr.

Idag 16.15 gick jag för att hämta upp mina flickor till 16.30. Deras mormor mötte upp mig vid skolan för att presentera mig till flickornas lärare. För lärarna får inte lämna ut flickorna till vem som hellst. Men nu vet dom vem jag är, så nu är det ok. Sen gick vi till deras mormor för att fika. =) Sen ville dom stanna där och leka med deras kusiner så Eleonora sa att jag kunde gå hem så skulle mormor lämna dom här sen. Så då gjorde jag det. Hade lite tvätt att hänga och sen ska jag laga middag då Alessandra har ett möte efter jobbet och kommer inte komma hem fören efter 20.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du verkar sköta dig bra Janina;)

//Sandra

2009-09-15 @ 12:18:44
Postat av: nathalie och emma

vilken söt blogg

2009-09-16 @ 09:59:40
URL: http://beautyisourduty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0