Dag 11 Lördag

Dag 11 Lördag

Vaknade vid 8.30. Skulle upp rätt tidigt då jag och Shayna hade planerat att gå på den stora marknaden i södra Milano. Shayna köpte en klänning och ett linne (eller var det två klänningar?) och jag köpte två väskor. Den första köpte jag bara på kul. Det är en vit uggla. Super fin! Men många tycker nog inte om den.. hihi Men den kostade bara 3 euro och den är rolig.. :D Sen köpte jag en stor svrt väska med nitar. Den är också jätte fin förståss.. (den kostade 10 euro) fast den var finare där tycker jag. Men det jag har, den är juh ny så det är juh inte samma. Men jag gillar dom.. :D Inga skor som jag ville ha hittade jag.
Här måste man köpa ett par bra skor att gå i då det är sten och cement överallt. Jag gick i sandaler idag. Ursch jag har så fruktansvärt ont i fötterna och benen..










Inte nog med att vi gick på marknaden på förmiddagen. Efter lunch gick vi till Castello (slottet) och gick där inne och kollade på alla gamla saker, det tog flera timmar.. Och där inne är det juh marmorgolv. Jag hade det jätte trevligt.



Köpte gelato gjorde vi också.. Finns inget godare.. hihi

Nu sitter jag här i ett linne och mina pyamasbyxor. Det hemskste är att jag glömde alla mina mjukisbyxor hemma. Det suger, jag saknar dom. =( Måste köpa mig ett par. Men det känns så dumt att köpa en massa som jag vet att jag har hemma.

När vi stod och tittade på slottet, så såg vi en massa katter ner i vallgraven, då var det en man som kom och pratade med oss och läste våra händer (gratis så klart, eftersom vi inte hade bätt om det), han sa att min kärlek var lite underlig och att jag inte kommer träffa någon på 2-2,5 år och att det stod Paris, London, Holland och Canada i mitt liv. Det är juh ställen jag vill till, men det där med kärlek vill jag inte vänta i två år till, det suger juh!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0