Dag 1

DAG 1 ONSDAG

Sitter nu i min nya säng. Klockan är 21.15. Är jätte trött.  Alessandra kom och mötte mig på flygplatsen och sen tog vi bilen hem. Började packa upp så fort jag kom hit.

De fösta orden hon sa var:
- Nu får du göra vad du vill, ta en dusch plocka upp dina saker, du är hemma nu.. Jag går och fixar lite lunch till oss.

Dom är väldigt välkomnande och öppna i denna familj och alla är jätte snälla. Inga barn som går och biter än i bena här inte, man får mer pussar av barnen.
Men även fast de är så snälla längtar jag ändå lite hem, även fast det bara har gått en dag. EN DAG inte ett dygn. Men jag tror att det kommer kännas bättre om ett tag. När jag är mer inne i allt och jag har fått vara lite med mina nya vänner.

Idag har vi vart och handlat lite mat och frukt (två olika affärer) och jag har handlat det nödvändiga jag behövde som jag inte tog med mig. Vi har promenerat väldigt idag, så mina fötter värker lite. Så ska gå och sova snart.

Michele, var förbi här med Marias internet som jag köpte av henne, Michele är så snäll så han skulle ladda på timmar på mitt kort imorgon, och då kommer jag ha internet på fredag, lagom fram till helgen. SUPER! Då kanske jag kan träffa några av mina vänner. Maria kommer nog vara upptagen med sin syster som kommer och hälsar på imorgon. Michele frågade om jag skulle med dom ut i helgen, eftersom Maria inte har frågat något så sa jag att jag inte visste och att jag inte hade pratat med henne om det. Internet kostade 70 euro och då får jag 100 timmar.
Hm.. undra hur många det blir per dag i en månad, ska se.. Det blir 3 h och 30 min per dag i 31 dagar. Men så mycket kommer jag verkligen inte sitta per dag. Kanske 1h, 30 min. Ska skriva lite i bloggen och skriva mejl och face, så det blir nog lagom, max! Jag ska ju göra andra saker.

Jag hoppas också för guds skull att jag har fått in min lön på mitt konto.. Ja typ nu.. Jag behöver dom, inte pronto, men nästan.

Jag ska ju köpa busskort och det kostar 60 euro för en mån om jag kommer ihåg rätt.. Och jag har bara 130 euro kvar, löst i min plånbok.. :S Och sen vill jag köpa ett gymkort, visst det behöver jag inte göra fören om ca 2 veckor, men ändå. Sen vill jag juh ha pengar för att köpa saker och dricka för.Hm fan då, eftersom jag är i i utlandet kan jag heller inte ringa till min personliga bank telefonsvarare och se om det har kommit in, så jag får helt enkelt vänta till internet har kommit.

Idag fick jag även en italiensk glass, kulor. Så mums!! Me love!

Förresten, hade väldigt tur med mitt bagage. =) Det vägde närmare tre kilo för mycket men jag behövde inte betala något. Plus att dom inte vägde min stora ryggsäck som för den delen vägde bly!

Jag har även fått hemnycklarna till lägenheten.  :D

Önska mig lycka till, att jag kan ta mina egna råd och insikter.

·         Italien är inte alls långt ifrån hemma.

·         Det är endast tre månader, sen kan jag åka hem för då är det jul.

·         Familjen är jätte bra!

Nej nu ska jag sova med Påsan, Saknar min kudde och mina djur.. Men får se dom snart, mamma, brorsan och kompisarna saknar jag mé!!

GOD NATT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0