Inte som planerat

Åh gud va jag ogillar italien ibland, för det mesta.. :P


Planerat för dagen:

Träffa Magdalena för att äntligen få slippa husarestet
Mysa i soffan med en påsa ostpågar och fanta (då jag är ensam hemma)


Inte planerat för dagen:

Träffa Lena, busa med bebisen och gosa med hunden, sedan kina middag
Åka komunalt i 2 timmar för att komma hem för att den jäkla metron stannade. Fick först ta en tunnelbana till Centralen, byta tunnelbana till Loreto, Ta bussen till Pastuer, ta tunnelbanan till Sesto Rondo där jag bor.
Denna runda tog exakt 2 timmar (som normalt tar 25 min)!! Är nu hemma och klockan är 23.12, kom hem för 12 mintuter sedan, så inget mys blilr det här, endast säng och låsa dörrar..
Dricka "gammal" fanta jag har på rummet och äta mörkchoklad som inte är så dåligt endå.


Förutom tunnelbanekrånglet som gjorde mig en aning nervös (då jag inte förstod vad jag skulle göra då jag åkte från Doumo, då jag inte förstår italienskan särskillt bra. Stod jag tills allt gått, gick till kartan för att komma på vad jag skulle göra. Gick till tunnelbanan och därefter följde restan av gruppen.
Då jag har kommit så långt att jag skulle vänta på en buss, träffade jag ett äldre par som kom från england. De skulle till Sesto Merilli vilket är stationen innan mig. Vi hade trevliga konverationer men vi alla ville hem), har jag haft en väldigt bra dag!! :D

Imorrn blir det bak!! Svenska bullar ska göras, vinglas ska klirras och pankakor ska ätas! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0