A BEAUTIFUL DAY







Fredagen var vacker precis som självaste valborg (Torsdag). Jag mådde väldigt bra på fredagsmorgon eftersom jag endast hade drukigt en öl och ätit en massa nacho för att släcka min hunger efter den där långa, men härliga promenaden runt Rimbo.

Innan vi precis skulle gå vår promenad såg jag en igelkott springa över gångvägen så jag föjlde efter den och ringde ett snabbt samtal till Sandra att hon skulle komma ner och kolla.
Vi stod där och fotade den stackars igenkotten (rädd som den var, men inte farligt) i kanske 10 minuter.. Han var juh så söt..
Men då..var det någon som vickade på persiennerna (igelkotten låg på en alltan, och där stod vi) och en äldre tants röst ropade med skrämsen stämma.

-Vad håller ni på med, men vad gör ni? Och vi envisades om att det var en igelkott utanför hennes fönster, men hon vägrade höra på utan fortsatte med sitt ylande. Så det fanns juh inte direkt något att göra åt saken. Så vi vandrade vidare. Men fick iaf några bilder på den söta och ovanliga vardagsdjuret "Igelkotten Kotte"..













                          


Tillbaka till Torsdagen.
Då skrubbade vi altanräckerna för at få dom vita och fina. För att få den nya målafärgen att sitta så bra som möjligt. Under fredagen då jag jobbade så sandpapprade mamma altan och fick den färdigmålad.
Ett Yeah!! Till mamma. Hon är så duktig och fixar hela tiden. men nog önskar jag att hon bara kunde ta det lugnt ibland. Vilket typ aldrig händer..
Men då när vi skrubbade räckerna kom den här stora pysen fram. Usch då äskligt. Jag hatar (nej hatar är ett starkt ord), jag ogillar sprindlar väldigt mycket. Jag 'r inte rädd för dom men vill gärna inte ha dom i närheten.

Förra sommaren hade vi en annan sorts spinel utanför vårat hus. (De sprindlar vi har här är så stora att man verkligen undrar om det är en svensk.) Men det var det för jag såg den på TV sen. En korsspindel var det, vilket man kunde ha gissat sig fram då den hade ett kors på ryggen.
Men denna baddare har jag ingen aning om va det är för någon.

Berätta gäna vad ni tror att det är för spindlar och vad ni har för relation till dom.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0