Ta hand om dina tänder



"En bild säger mer en tusen ord", ja så sägs det och nog kan det vara sant om man analyserar lite.
Men dina tänder säger väldigt mycket också. Om din hälsa och hur mycket du egentligen bryr dig om hur du ser ut.
Tänder är jätte viktigt för mig.

Då min framtand blev sönderslagen var jag jätte ledsen. Tänk om jag skulle tappa den. Hur jag skulle se ut då!
Men som tur är så finns det juh plast som ser precis ut som en riktigt, dock kommer jag nog aldrig kunna bleka mina tänder då plasten kommer synas.

Var hos tandläkaren idag på en undersökning. Allt gick gallant. Jag behövde inte laga något, men jag hade dock två pytte pytte små hål mellan mina tänder. Hehe dom jag har haft i ett par år och som tur är så blir dom inte större. Fick samma rekomendation som förra gången.
-Använd tandtråd så försvinner dom av sig själv.

Så jag drog mig ner till apoteket och köpte mig en massa tand och munvårds produkter. =)


Folktandvården har även börjat med ett "rabatt system". Man får 300:- i rabatt (men rabatten beror på ålder) var annant år. Så nu kostade undersäkningen bara 300:- ist för 600:- .
Boka en tid om ni inte blivit kallade. Ta hand om både utsidan och insidan!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0