Vad är åldern på detta ansikte? Take a guess!

Vaknade i min ensamhet idag igen.
Nu när mamma är borta är det lite tomt, fast rätt skönt också.. Tog bilen till jobbet så är lite lat den här veckan.
Men det gör inte så mycket. Ska göra detox och börja hård träna efter nyår, så jag får vara lite lat nu..
Jobbade idag som vanligt.. Det var ungefär som vanligt på jobbet också.
Fast jag var hos en gamling idag som jag bara hade vart hos några gånger och hans son kom dit.. skrämde vättet hur mig när han kikade in genom fönstret..
Han kände igen mig från ica och undrade om jag hade slutat där. och det har jag juh. så fick berätta lite om mitt liv efter ica.. =P
Sen frågade han mig om min mamma jobbar där, å det gör hon juh inte.
Han trode att min mamma jobbade på ica och en av dom som jobbade på ica när det låg vid centrum och systemet och det var juh typ 10 år sedan mer, 15 kanske. och dom som jobbar på ica nu, som jobbade då dom är juh lite föråldrade så då lär han tro att jag är rätt gammal, för sen påstod han att jag hade fått barn:
-Men du har väl fått barn nyligen?
(ÖÖh what, nej verkligen inte!! Fast nog skulle jag vilja ha en knotte)
-Nej...
-Men kille har du väl..?
-Nej inte det heller vettu..
-Bäst att du ligger i nu då, sa han.
-Ja men man tar juh inte vem som hellst..

Så då lär han juh tro att jag är rätt gammal. Visst alla i Rimbo får juh iof barn tidigt typ runt 20. Men jag börjar bli lite orolig..
Sa till mina arbetskamrater att jag kanske ska sluta skratta, så att jag inte drar på mig några rynkor.. Dom bara skratta.. :D

Men det var som förut.
Jag hade varit å ätit lunch med mitt X kim och var på väg mot affärerna.
Jag blir stoppad av ett par mäniskor. En man i 50 års åldern och en tjej i 20 års åldern.
Han frågar mig om jag skulle vilja vara med i en enkät och prova en dryck som är inne på Caféet där borta.
Jag sa att jag var proppmätt men han insisterade och sa att det var jätte lite, så jag säger tillslut ja. Och då frågar han mig..
Hur gammal är du?
Så jag svarar och han börjar skratta och säger..
-Jaha, men oj då.. hihi.. det är är juh för dom som är mellan 30 och 40 år, tänk så fel man kan ha..
-Jaha sa jag, det är ingen fara och så fortsatte jag gå..
Men det där är inte direkt något man glömer, även om jag har minne som en guldfisk.


Men hur gammal tror du att det här facet är?







Efter jobbet, åkte jag hem å duscha och sen åkte jagå hämta brorsan. Vi skulle åka till vår morbror för mormor är å vaktar hans katter å så är det mormors 77 års dag idag, så vi tänkte åka dit å överraska henne..
När vi kom fram hade Anne och pojkarna haft samma idé så det blev lite fika, efterspom vi alla hade tagit med oss något att bjuda på.. :P
Nu är jag hemma i min ensamhet igen och hade helt glömt bort att det är lördag, men det känns ungefär lika dant iaf för jag trode det var tisdag..
Men man känner sig endå lite extra ensam när man väl kommer på att det är lördag..
Imorrn ska jag jobba så det blir väl samma grej..

Hoppas ni får en underbar helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0